Lördagkväll

Jag klippte mig! Det var en ny salong och ny frisör. En sån där som pratade hela tiden. Jag har lite svårt för det. Det beror nog på att jag i mitt arbete hela tiden måste umgås och prata. På fritiden kan jag njuta av att få vara lite osocial och tyst. Men det var inte min frisör! Hon pratade om allt möjligt. Stannade till och med upp i klippningen för att berätta om sin tonårsdotters allergianfall. Hon var väldigt trevlig och jag hade inte hjärta att säga åt henne att det var helt okej att bara klippa. Hon försökte ju bara vara trevlig.
Nåja, nu är jag klippt och just nu håller jag på att avfärga håret. Om någon gjort detta så vet ni att håret ser ut som en regnbåge. I mitt fall är det orange för tillfälligt. Och nu svider som tusan i hårbotten. Var detta så smart?....
Min sambo har förberett lördagskväll med chips och choklad. Han är smal och har aldrig haft problem med vikten trots dagligt intag av choklad. Livet är orättvist! Jag går upp i vikt bara av att lukta på chokladpapper. Ibland känns det helt okej att han sitter och trycker i sig men ibland blir jag extremt irriterad över det. Vi har diskuterat detta när jag började med VLCD och då kom jag fram till att han fick. Om jag verkligen vill ha något finns där tusen frestelser. Men ibland blir jag ologiskt tjurig över att inte han låter bli.
På tisdag är det fyra veckor som jag hållt på. En vecka till så är jag halvvägs. Känner mig faktiskt lite stolt över att jag hållt ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0