Idag är en jobbig dag

Jag kämpar mot galna tankar som försöker att få mig att äta choklad. De säger åt mig att falla för frestelsen så att jag sen kan gå vidare. De säger åt mig att ta plånboken med mig när jag ska gå på kvällspromenad med hunden. De försöker få mig att falla och jag kämpar emot. Bara att skriva ner dom här gör att de blir lättare att hantera. De är ju inte kloka välmenta tankar. Min kropp behöver inte choklad.
Jag ska INTE ta med mig pengar på hundpromenaden!!
Håret är nu ljusbrunt och liiiite flammigt men definitivt bättre än tidigare!
Ska man väga sig i halvtid? Dvs nästa tisdag. Tål att tänka på

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Jag vet exakt den där känslan, har behövt rycka mig i kragen så många gånger halvvägs på väg ut ur dörren för att ta en promenad och köpa lite yogurtglass eller en chokladkaka.

Vissa gånger har jag gett vika och när jag sedan äter den där chokladkakan känner jag bara, nä? Det här var ju inte så gott som jag inbillade mig. Det är hjärnan som spökar, eftersom man sätter upp ett förbud för choklad blir man helt plötsligt omänskligt sugen på choklad.

Säg högt åt dig själv "Nej jag ska inte köpa choklad, så jag kan sluta tänka på det".

Lycka till, det ska bli spännande att följa din viktnedgång!

2013-01-28 @ 01:22:44
Postat av: Viktfixerad

Helt rätt, bättre att skriva än att låta tankarna vinna.

2013-01-28 @ 19:47:35
URL: http://viktfixerad.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0