förändringsångest

Har precis bokat tid till klippning. Tänkte göra något radikalt. Det innebär att ca 25 cm hår kommer att falla.
Långt hår är fint och jag tror att jag kompenserat min kvinnlighet med håret. När man är överviktig känner man sig inte alltid så kvinnlig.
Men faktum är att hår i en hästsvans är ju inte så spännande. Jo, kanske om man kan ha snygga jeans och nerstoppad skjorta. Nu är det bara en nödfrisyr.
Så jag har beslutat mig för att klippa mig. Tänkte mig lite assymetrisk page. Men hu vad rädd jag är.
Idag passade jeansen som var två storlekar för små ungefär. Härlig känsla! Och så fort jag glatt mig färdigt över detta kom den knäppa tanken "ja men då kan jag ju äta lite idag" Men nej, jag ska klippa mig istället. Belöna mig med annat än mat.
Kan man lära gamla hundar sitta?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0